Opublikowano:

Siema szybki updejt…

Siema szybki updejt formy
Pierwsze zdjecie przelom pazdziernika i listopada, ostatnie z wczoraj. Pierwsze cztery miesiace bez cwiczen, od miesiaca chodze na silownie, jak polepszy sie pogoda to dorzucam rower, bo jak dla mnie jest jeszcze za zimno. Nie licze kalorii, staram sie jesc w miare zdrowo ale bez przesady. Raz w tygodniu na weekendzie wypije 3-4 drinki wiec alkoholu tez malo. Rownoczesnie po 10 latach przestalem palic fajki.
Pierwsze dwa tygodnie na silowni po 4 latach przerwy to jakas masakra caly bylem w zakwasach i obolaly, teraz sie juz to troche unormowaloi cwiczy mi sie duzo lepiej, wzrost sily po miesiacu przy niektorych cwiczeniach prawie 100 procent. Cel jest taki zeby sie nie zalac z powrotem i utrzymac zdrowy tryb zycia.
#pokazforme #mikrokoksy #zdrowie

Opublikowano:

Pozdrawiam szefostwo śledzące…

Pozdrawiam szefostwo śledzące tag #paniekierowniku oraz #maniakmebli Nakreciłem dziś odpowiedź na pytanie czym różnią się fotele gamingowe od biurowych i co jest dla nas zdrowsze. Film jutro na kanale https://YouTube.com/c/paniekierowniku

Tym razem miałem dobry mikrofon choć sceneria troszkę czasem zakłócała. Nagranie powstalo u jednego z zaprzyjaźnionych salonów mebli high end. Po szybkim przejrzeniu dźwięku widzę że będzie lepiej niż ostatnim razem. Na przyszłość jednakże najprawdopodobniej nabędę bezprzewodowy mikrofon lavalier aby było studyjnie w przyszłych odcinkach.

#wnetrza #meble #zdrowie #ergonomia trochę też #pokazmorde

Opublikowano:

Wykop efekt dla @Paula_walczy_z_SM

26 marca w Olsztynie miało miejsce pierwsze podanie komórek macierzystych dla mojej córki Pauliny chorej na stwardnienie rozsiane. Czekają nas kolejne podania w maju i lipcu. Spotkaliśmy naprawdę kompetentny zespół różnych specjalistów. Jesteśmy pełni nadziei. Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie…

Opublikowano:

Poruszył mnie bardzo…

Poruszył mnie bardzo wczorajszy wywiad z Profesorem Heitzmanem.
Problem jest mi znany nie od dziś, ale ten impuls sprawił, że muszę napisać to co już kiedyś planowałem.

Być może ten wpis nie zmieni waszego życia, nie sprawi, że depresja czy myśli samobójcze odejdą, ale jeśli chociaż jednej osobie pomoże to w małym procencie to i tak będę szczęśliwy.

Ten wpis będzie od 30 latka dla 20 latków (no dokładniej to pewnie dla wszystkich do 25 r.ż.)
Co ja chciałbym usłyszeć w wieku 15 czy 20 lat.

Podzielę to na 3 bloki tematyczne:zdrowie (fizyczne i psychiczne); życie (towarzyskie i rodzinne); sukces (biznes i kariera).

Zdrowie:
To obok czasu jeden z najbardziej wartościowych zasobów jaki posiadacie.
Musicie o to dbać, bo on będzie wpływał na pozostałe dwa tematy.
Jako nastolatek byłem wysportowany ale gdzieś w okolicach 20-25 zacząłem temat olewać.
Bo czas,
bo nie chce mi się,
po co?
Po chujów sto – chciałbym jako 30 latek powiedzieć 20 letniemu sobie.
Nie będę was zanudzać o roli mikrobiomu w jelitach, produkcji hormonów, serotoninie czy dopaminie. Chcę tylko byście rozważyli te rzeczy które myślę, że pomogą wam utrzymać równowagę.

1. 6 dni w tygodniu postarajcie się znaleźć 5-30 minut na jakąkolwiek aktywność fizyczną.
Może to być kalistenika, basen, bieganie, a jak ktoś chciałby na siłownie ale boi się o motywację niech spróbuje Crossfit (tak, polecam i to jako były kulturysta który wychował się na bro-split #pdk)
2. Codziennie znajdźcie 5-30 minut na medytację. Na czym to polega? Nie musicie siadać jak mnich buddyjski, możecie się położyć na łóżku lub lepiej – na podłodze. Wyłączcie kompa, TV, telefon. Nie walczcie z myślami, dajcie im płynąć, a wy wskakujcie na falę, z czasem ilość i gwałtowność myśli się zredukuje.
3. Od czasu do pory podczas zwykłych czynności stosujcie tę technikę mindfulness:
przykład – jedząc czekoladę róbcie to 10x wolniej, jak w slowmotion, zadawajcie sobie pytania i odpowiadajcie:
– jaką fakturę ma ta czekolada?
– czy jak wezmę ją z lewej strony języka na prawą to jaka jest różnica?
– czy czuję coś po za słodkim smakiem?
– ile sekund rozpuszcza się na języku jeśli jej nie gryzę? itd itd
Jak np prowadzicie samochód, to możecie zadawać sobie pytanie o uczucia z dotyku kierownicy, albo np jakie radio najczęściej słuchacie i dlaczego, czy wygodnie się siedzi, a może nie. To samo możecie stosować do ludzi, podczas rozmowy:
– jaki ona ma kolor oczu?
– czy często się uśmiecha
– czy ma jakieś znaki szczególne
– jak pachnie
To ćwiczenie pokaże wam, w jakiej pułapce percepcji żyjecie. Wasza percepcja to nie rzeczywistość. Świat to całe scetrum tęczy, a wy widzicie na co dzień tylko jeden kolor.
4. Zimny prysznic – tak, teraz połowa uśmiała się pod nosem – kolejny Timothy Ferris. Nie. Zimne prysznice serio dużo mi dały! Sam co prawda stosuję pełną metodę Wima Hofa, ale sam prysznic ma wiele plusów:
– pobudza układ odpornościowy
– zmniejsza waszą wrażliwość na zimno
– rano pobudza jak 10 kaw
– wspomaga koncentrację i medytację
– wspiera was przy wychodzeniu ze strefy komfortu
5. Nie dieta, lecz zdrowe nawyki!
Ja wyeliminowałem prawie całkowicie słodycze i cukier (taki do herbatki), pieczywo oraz mleko, nie będę mówił ile to mi dało, ale wam polecam chociaż:
– zredukować ilość spożywanych cukrów
– jeść mniej mięsa ale lepsze jakości (zamiast 1 kg kury z biedry to np 250 g dobrej wołowinki)
– jeść więcej warzyw (głównie zielonych i jak najmniej przetworzonych)
– jeść prebiotyki (skrobia oporna) oraz probiotyki (kefiry, jogurty, kiszonki)
Dużo łatwiej ustawić się na omijanie pewnych rzeczy niż żyć z kalkulatorem w ręku i liczyć kalorie, makrosy i mikrosy, bo to zabija cały fun z jedzenia, a ja lubię jeść!
6. Zadbajcie o swoją postawę, zakładam, że przez siedzący tryb życia większość z was ma pogłębioną przodopochylenie miednicy (lordozę). Poprawna postawa = lepsze życie. Pogooglajcie, a jeśli zauważycie, że was to dotyczy idźcie do fizjoterapeuty, niech was skoryguje.
7.Oddychajcie przez nos. Znowu beka, tym razem z żuchwy. Tak wyglądałem jak picrel
https://i1.wp.com/moreplatesmoredates.com/wp-content/uploads/2019/01/Mewing-Vs-Mouth-Breathing.jpg?resize=800%2C334&ssl=1
Sporo się poprawiło. Wiadomo, że nie zamieniłem się magicznie w Chada 10/10, ale jest lepiej. Znacznie lepiej.
No i druga sprawa – oddychanie przez nos dobrze działa na:
– krążenie i prace serca
– lepsze spanie
– mniejsze wydalanie wody z organizmu
– odporność
– problemy z układem oddechowym, refluksy, kapcia z mordy i fetor z mordy 😉
– bezdech senny
– redukcję stresu
No i niweluje chroniczną hiperwentylację.
8.Oddychajcie przeponą, a nie klatką piersiową. Plusy?
– zmniejszenie stresu
– zmniejszenie pulsu i uspokojenie pracy serca. Ja przed zmianami (pkt. 7,8,9) miałem w spoczynku czasami 95-105 puls! Obecnie mam w okolicach 75-80, a potrafię zejść nawet do 65.
9.Język powinien napierać na podniebienie. Zawsze w spoczynku. Niech dociska tak mocno jak podczas wymawiania końcówki shoot-IIINNNGGG. Podczas -ing na końcu wasz język dociska podniebienie, tak powinno być na co dzień. Jak ktoś oddycha otworem gębowym to jego język spoczywa na żuchwie. Następstwa leżenia języka na żuchwie?
– większe wory pod oczami
– opadnięta żuchwa
– zmniejszone światło kanału oddechowego
– opadanie głowy do przodu (kifoza)
– chęć oddychania ustami
– cofnięta żuchwa.
– problem z zatokami
Sprawdźcie sami:
https://jawlineexercises.com/wp-content/uploads/2019/02/Screenshot-2019-02-25-at-5.22.49-PM-1-696×417.png
https://jawlineexercises.com/wp-content/uploads/2019/02/1550804363-1548770546-gif-1.gif
[poczytajcie o mewing]
Ja po zastosowaniu pkt 7,8,9 pozbyłem się chronicznego kataru siennego.
Kurwa magia, szkoda, że przez 30 lat lekarze szprycowali mnie tylko lekami i sterydami.
Planuję zostać instruktorem metody Wima Hofa, Oxygen Adventage, metody Butejko i Pranajamy, po tym jak zobaczyłem jak wiele mi to dało. Nie mam jeszcze uprawnień, ale jeśli ktoś chce mogę pomóc i pokazać ćwiczenia na terenie Warszawy, za friko.

Cześć drugą o życiu wrzucę niebawem. Piszę.

Pod cały esej zakładam tag: #30dla20

Może moje posty nie przemienią was ze smutnej żaby w chada 10/10, ale chociaż w wesołą żabę. Tego sobie i wam życzę.
Jeśli ktoś chce pogadać, bo ma pytania, jakiś problem lub po prostu chce pogadać o dupie Maryni śmiało piszcie. Chętnie pomogę!

#przegryw #rozwojosobisty #zdrowie #30dla20 #wychodzimyzprzegrywu

Opublikowano:

Efekt Godona, czyli gdy brakuje jednego zęba

Efekt Godona pojawia się, gdy brakuje jednego zęba. Nie licząc ósemek, powinniśmy mieć 28 zębów. Brak jednego z tych zębów wydaje się błahy. Nic bardziej mylnego. Przesuwanie się zębów sąsiadujących w lukę po utraconym zębie (objaw Godona) może być przyczyną wielu poważnych problemów.

Opublikowano:

#medycyna #zdrowie #kleszcze…

#medycyna #zdrowie #kleszcze

Kumplowi usunięto kleszcza z nogi i ta bardzo mu się babrze. Był z tym na pogotowiu i jedyne co to mu dają leki przeciwbólowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) Na co to Wam wygląda?

Opublikowano:

Długość życia Polaków spada…

Długość życia Polaków spada drugi raz z rzędu czego nie notowano od upadku PRL.

Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że długość życia Polaków z roku na rok ulega skróceniu.

https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1404880,przewidywana-dlugosc-zycia-gus.html

#neuropa #4konserwy #zdrowie #statystyka

Opublikowano:

mam takie pytanie do…

mam takie pytanie do wykopków, którzy twierdzą, że „gołe kostki u nastolatków zemszczą się bólem stawów jak się będzie miało 30 lat”, opatrując to niby hehe śmiesznymi fotkami wykonanymi ze spi3rd0lenia – tj. z ukrycia xD.

Czy to teoria jakiegoś druida z lasu? Czy baby-szeptuchy ze wsi, co naparami leczy, a potem tę wiedzę przekazała piwnicznemu pokoleniu mireczków? A może staropolska prawda, przekazywana z pokolenia na pokolenie? Bardzo chciałbym się dowiedzieć jak zmarznięcie w kostki może przełożyć się na problemy ze stawami – bardziej niż np. zmarznięcie w nadgarstki, albo gurwa w nos.

Proszę o wyjaśnienie tej idiotycznej plotki.

#modameska #modadamska #rozowepaski #niebieskiepaski #kichochpyta #zdrowie

Opublikowano:

Mózg odgaduje wiek i płeć…

Mózg odgaduje wiek i płeć zanim osoba zostanie zidentyfikowana.

Przy rozpoznawaniu twarzy mózg określa przybliżony wiek i płeć osoby zanim ją zidentyfikuje. Eksperyment z wykorzystaniem magnetoencefalografii pozwolił naukowcom zbadać dynamikę wyznaczania indywidualnych oznak ludzkiej twarzy w stosunku do czasu.

Link do znaleziska: (dodałem tłumaczenie w komentarzu) https://www.wykop.pl/link/4865133/mozg-odgaduje-wiek-i-plec-zanim-osoba-zostanie-zidentyfikowana/

Źródło: Publikacja w Nature Communications

.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najlepszymi znaleziskami to zapisz się na MikroListę.
https://mirkolisty.pvu.pl/list/56Bf7jbXdbGvM2NK i dodaj Swój nick do listy #swiatnauki.

#swiatnauki #gruparatowaniapoziomu #liganauki #ligamozgow #psychologia #neurobiologia #spoleczenstwo #czlowiek #zdrowie